Intressanta tävlingar under våren

Oskar
Jag har försökt att botanisera lite i tävlingsprogrammet för våren

Vi inleder med ett träningsläger i Skåne (Ängelhom) torsdag 30/3 till söndag 3/4

Om vädret tillåter kanske jag kan dra lite i mina nordskånska kontakter för att arrangera ett litet testlopp på lördagen eller söndagen.

Första tävlingen på hemmaplan ser ut att bli ESDUU i Vallentuna onsdag 14/4

April
Påsken ligger sent 20-24 april, helgen innan Valborg. Jag skulle tro att det ligger ett SMACK linje under påskhelgen. Troligen Kårsta. Annars är det OBS lopp i Åstortp. April avslutas med Hammarö 3-Dagars vilket vore storkul att köra.

13/4 Vallentuna GP ESDUU
17/4 Östgötaloppet
20/4 SMACK-linje (Kårsta?)
24/4 Åstorps GP
25/4 Åstorpsloppet
27/4 ESDUU (Valhall?)
29/4 Hammarö 3-dagars

Maj
Jag har inte sett något datum för Gran Fondot (Södervåren) men Roslagsvåren 15 maj ser jag i kalendern så jag antar att Gran Fondot körs helgen innan. SMACKs första linje var 26 maj i år så jag tippar på ett linje 25 maj 2011

4/5 Fiskartorpets GP ESDUU ev 7/5
8/5 Gran Fondo Södervåren
21/5 Kinnekulle Classic
22/5 Kinnekulleloppet
25/5 SMACK linje (?)

Juni
Det ser tyvärr ut som om Sigtunalopet inte finns med 2011 men det verkar ersatt med SMACK Arlanda Test Track Race.. Låter tufft! eller platt... Jag hittar inte heller Södertäljeloppet. Jag antar dock att SMACK kör ett par linjelopp under juni. I övrigt ser det lite tunnt ut.

3/6 SMACK Arlanda TTR
4/6 Luma GP
5/6 Falkenloppet
16/6 SMCAK linje (?)
24/6 Solleröloppet
25/6 Soldvarvi
26/6 Cykel & Fjäll GP (elitmotion Falun)

Förra våren hade SMACK fyra linjelopp och två GP så räkna med några till. Jag misstänker att de kör Sigtuna i inledningen av juli i år igen.

Vänligen / Oskar

Re: Intressanta tävlingar under våren

ck08
Administrator
Låter bra.
Vi får strukturera vilken satsning vi vill göra och så lägger vi upp en tävlingskalender,

/R